zaterdag 9 september 2017

Een vogelhuisje om nieuwsgierig van te worden





Een tijdje geleden zag ik op pinterest een leuke poppenkast om de wandplaten van veilig leren lezen in te hangen en voorwerpen met de aangeleerde letter in te stoppen . Dit vond ik en leuk vakantieproject om ook te maken voor mijn klasje. Na er even over na te denken vond ik toch dat het principe van de schuifjes identiek is aan het principe van de lettermuur (die ook in mijn klas hangt). Ik bedacht dan dat een huisje (vogelhuis voor in de boom) met gordijnen minstens even leuk is. Gordijnen zorgen voor nieuwsgierigheid en het huisje kan gebruikt worden voor woordenschatuitbreiding (bijv. voorwerpen in thema in leggen en kinderen moeten uitzoeken wat het is en waarvoor het dient (bijv. stethoscoop bij thema lichaam)
Gelukkig zag mijn collega Stephanie dit ook zitten en samen trokken we naar de gamma voor hout. Haar man is schrijnwerker en was zo lief om de huisjes te maken :). 

Deze week hebben we de huisjes kunnen testen. Wanneer we een nieuw woord leren zijn de gordijnen dicht en zit de ankerplaat er achter. Reken maar dat de kinderen heel nieuwsgierig zijn! 

Geen opmerkingen: