maandag 7 augustus 2017

Stempelworkshop


DE WORKSHOP IS VOLZET

3 jaar geleden ben ik deze blog gestart om mijn materialen en ideeën voor in de klas te delen. Ik vind het super leuk om het internet af te speuren naar nieuwe ideetjes en toepassingen. Nieuwe dingen uitwerken voor mijn klas is dan ook mijn hobby (eigenlijk toch zalig als je dat kan zeggen van uw werk eh ;)). Mijn andere grote hobby is stempels maken.

Regelmatig leer ik dankzij mijn blog nieuwe leerkrachten kennen en mailen we even. Afgelopen week stuurde een juf mij i.v.m. enkele vragen over werkvormen op mijn blog. We belden en hadden een zeer fijn gesprek over school en onze eerste leerjaren. Zij werd wat wijzer over de dingen die ik doe in de klas en ik kreeg dankzij haar leuke ideetjes om toe te passen in mijn klas. Daardoor kwam ik op een idee... een stempelworkshop voor juffen van het eerste leerjaar! :) Ik had al van verschillende mensen de vraag gekregen voor een workshop maar ik nam nog nooit initiatief. Nu is het natuurlijk wat discriminerend dat enkel juffen van het eerste leerjaar mogen komen, maar het is zo een specifiek leerjaar en het lijkt mij echt enorm tof om ideeën uit te wisselen.

Dus ben jij een juf of meester of zorgleerkracht of ... van het eerste leerjaar en wil je graag stempels leren maken en al je goede ideeën/ vragen met anderen delen dan is deze workshop iets voor jou!

Praktisch:
De workshop zal donderdag 24 augustus doorgaan van 19u tot 21u bij mij thuis. Ik woon in Elsene op een niet zo groot appartement dus er kunnen 5 personen deelnemen aan de workshop.
Ik leer je alle tips en tricks voor het maken van een stempel en je gaat met minstens 1 stempel naar huis (eventueel 2 als het eenvoudige stempels zijn). Bij een drankje en hapje kunnen we gezellig ideeën uitwisselen voor onze klassen.
De workshop kost 20 euro. Heb je zelf geen gutsen dan kan ik er voor jou aankopen (10 euro). Je krijgt ook een werkschriftje met een 'stempel maak handleiding' in zodat je nadien zelf nog stempels kan maken en in het werkschrift kan je onmiddellijk alle klasideeën van de avond noteren :).

To Do:
Bedenk vooraf al welke stempel je wil maken en stuur het ontwerp (afbeelding en/of tekst) al naar mij door. Dan kan ik alles printen en de houtjes op maat zagen.

Stuur een mailtje naar lise.nicodeme@live.be als je je wilt inschrijven. Verdere info volgt dan via mail.

3 opmerkingen:

Leen zei

cool zeg ! have fun lieverd

Nathalie zei

Ben ik gewoon een dag te laat met het bezoeken van je blog! Ik had er vorige week aan gedacht om je eens te contacteren om het over onderwijs te hebben maar wou je niet lastig vallen tijdens de vakantie ... :p Het leven is aan de 'rappe' ;) Kan je misschien een blogpost maken over jullie ervaringen en de ideeën die je hebt opgedaan?

Groetjes

lise zei

Hallo Nathalie,

Ja sorry, ik kan hier echt niet meer mensen zetten ;)
Ik zal zeker een blogpost schrijven over alle leuke ideetjes die besproken worden :)

groetjes,
Lise