donderdag 24 augustus 2017

Omdat ge in uw klas meer zit dan in uwe living!



De voorbereidingen voor de start van het nieuwe schooljaar zijn volop bezig. In het eerste moet je nog alle voorbladen zelf schrijven en in de hoesjes steken. Heel belangrijk dus dat ik ze prachtig vind, want nog voor 1 september moet ik al minstens 20 keer op elk voorblad kijken. ;)

Toen ik nog in de lerarenopleiding zat zei een gastspreker eens "In uw klas zit ge meer dan in uwe living, dus ge moet zorgen dat ge u daar helemaal thuis voelt!". Die zin is mij altijd bijgebleven en is telkens mijn motto bij de inrichting van mijn klas en het maken van de materialen voor mijn klas ( en ik vind het eigenlijk ook gewoon heel leuk om bestandjes te maken). ;)
Natuurlijk moet alles wat ik maak functioneel zijn en een doel hebben, maar evengoed moeten ze mooi zijn. Ik werk graag met kleurtjes en wat speelsere lettertypes. Ik word daar gewoon echt blij van. Geef nu toe, iets moois lamineren is toch 100 keer leuker dan iets saais lamineren ;)

Mijn tips:

- Maak materialen die je zelf echt mooi vindt. Motiverend voor jou en voor de kinderen!

- Leer met Word werken. Ik maak alles in Word. Je kan er echt al heel veel mee. Weet je niet hoe je iets moet doen, zoek dan op google. Google is je beste vriend bij problemen. ;)

- Maak op Pinterest een map met prenten/ tekeningen die je mooi vindt. Telkens als je iets moois ziet pin je het. Wanneer je dan een prent nodig hebt, heb je al een leuke selectie. Hier zie je mijn bord.

- Kijk op dafont.com voor leuke lettertypes. Deze kan je gratis downloaden.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Super mooie voorbladen! Ik ben het helemaal eens met dit 'motto'.
Kunnnen we de mooie voorbladen ergens vinden op de blog?

lise zei

Hallo Julie,

De voorbladen kan je niet rechtstreeks downloaden op mijn blog. Ik moet ze dan in pdf zetten zodat ze niet zouden verspringen en dan kan je er niets mee want mijn naam en klasje staat erop. Ze zijn ter inspiratie ;)
Alle afbeeldingen die ik gebruikt heb komen wel van pinterest (dus van andere mensen) en die heb ik gepind op mijn bord 'gewoon mooi'. Hier kan je ze terugvinden en eventueel gebruiken om je eigen voorbladen te maken.

Liefs,
Lise

Ilse zei

ik ben dan eigenlijk benieuwd naar hoe jouw klas eruit ziet.... als ik je interieur van jullie gezellig appartementje bekijk, dan kan die klas er alleen maar stijlvol en heerlijk (om in les te geven en in te leren) uitzien