zondag 16 april 2017

Bodyke pimpen met een zelfgemaakte stempel


Al lang wou ik eens een t-shirt of een kussensloop pimpen met een zelfgemaakte stempel. De inkt van versacraft die ik gebruik is volgens de verpakking namelijk ideaal om ook op textiel te stempelen. Het is er nog nooit van gekomen om dit te testen dus deze vakantie heb ik er werk van gemaakt ;)
Na wat nadenken leek het mij perfect om een bodyke te pimpen voor Liv (het kindje van mijn collega Stéphanie). Want baby's staan toch met alles!? ;)
Ik maakte een ananas stempel en gebruikte roze en groene inkt. De inktkussens van versacraft zijn hiervoor ideaal want doordat ze klein zijn kan je makkelijk de kleur aanbrengen op het stukje stempel dat je wilt. Tijdens het stempelen stopte ik  een vlak karton onder het stof zodat de stof strak zat en de inkt niet zou doordrukken op de achterkant. Nadien liet ik alles drogen en als allerlaatste moet je het bodyke strijken om de inkt te fixeren.

Ziezo een leuk en uniek bodyke voor geen geld :)
Wil je zelf ook een stempel bestellen om bijvoorbeeld een bodyke te pimpen, dan kan dat door een mailtje te sturen naar lise.nicodeme@live.be
Op mijn facebookpagina kan je nog meer van mijn stempels bekijken.

Geen opmerkingen: