dinsdag 3 januari 2017

Kerstkaarten met een potje unicorn magic

Dit jaar kocht ik mijn kerstkaarten in de Hema. Om ze toch een persoonlijke touch te geven pimpte ik de omslag met een zelfgemaakte stempel (what else ;)) en metallic masking tape.


Voor de stempel tekende ik een sneeuwbol met kerstsfeer. Ik verzamel al sinds ik 9 jaar ben sneeuwbollen, dus dit was wel toepasselijk.
 

In de kaart heb ik een pin gekleefd met 'unicorn magic'. De bedoeling is eigenlijk dat deze pin geluk zal brengen in 2017.

 



De pin maakte ik met krimpfolie. Met posca stiften heb ik potjes unicorn magic getekend op het papier en dan heb ik het papier volgens de instructies op de verpakking laten krimpen in de oven.
Tip 1: Probeer er eerst een. Zo kan je zien hoeveel het krimpt en of je al dan niet het formaat van je tekening moet aanpassen.
Tip 2: Krimpapier krult eerst. Je moet wachten tot het helemaal plat is vooraleer je het uit de oven haalt.
Tip 3: Leg onmiddellijk een dik boek op het krimpapier als je het uit de oven haalt. Zo wordt het mooi plat hard.
Nadien heb ik met superlijm een pin op de krimpfolie gekleefd en voila... de pin is klaar!

Geen opmerkingen: