zaterdag 27 december 2014

leescontract

Mijn kinderen krijgen een leescontract mee naar huis. Dit moeten zij en/ of hun ouders elke dag invullen. Elke vrijdag moeten de kids hun leescontract afgeven. Ik kijk dit dan na. Bij elke dag dat ze gelezen hebben krijgen ze een kleine stempel.

Wij verwachten dat de kinderen elke dag thuis minstens 10 minuten lezen. Dit om hun technisch lezen te verbeteren en het leestempo te verhogen.

In het leescontract staan ook tips voor de ouders om het lezen thuis zo aangenaam mogelijk te maken.

Op dinsdag krijgen mijn kinderen steeds een AVI- leesblad op hun niveau mee als huiswerk. Dit mogen ze voor dinsdag dan al zeker invullen in hun leescontract.

( de AVI- leesbladen heb ik van http://gietjes.blogspot.be/)
Tijdens het eerste trimester deden we aan RALFI- lezen in de klas. Op vrijdag moesten de leerlingen als huiswerk de tekst die we de hele week in de klas geoefend hadden nog eens lezen. Dit konden ze tot nu toe dus al steeds voor vrijdag in hun leescontract noteren.

Na de vakantie wil ik starten met een leescircuit in de klas. Hierover later meer. Ik wil dit gebruiken om het RALFI- lezen te vervangen. Ik ben zeker een fan van RALFI- lezen, maar wat afwisseling mag wel.


Klik hier om het leescontract te downloaden.

De pagina's staan niet in volgorde omdat ik ze per twee op één pagina print. Op deze manier kan ik er een klein A5- boekje van maken.






1 opmerking:

Gietje zei

Nog niet zo lang geleden je blogje ontdekt! Heel wat leuke ideeën! Bedankt voor het linkje trouwens. Nu ben jij ook terug te vinden op mijn pagina met links en ik hou je blog zeker in de gaten!